BIO MAMA

Πώς να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα ύπνου του μωρού σας

Πολλά παιδάκια ηλικίας από 5 ετών και κάτω αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα με τον ύπνο: ξεσπούν σε κλάματα όταν φτάνει η ώρα να κοιμηθούν, αρνούνται πεισματικά να πάνε στο κρεβάτι και είναι γενικά ανήσυχα. Όπως είναι φυσικό, οι περισσότεροι νέοι γονείς ανησυχούν αρκετά, όμως το πρόβλημα με τον ύπνο των παιδιών αποτελεί ένα συνηθισμένο φαινόμενο το οποίο μπορεί να αντιμετωπιστεί ακολουθώντας ορισμένες «τακτικές». Ποιες είναι όμως οι κινήσεις-κλειδιά που θα βοηθήσουν το μωράκι σας -και εσάς φυσικά- να κοιμηθείτε απερίσπαστα;

Οι συνήθειες του ύπνου αλλάζουν καθώς το μωρό μεγαλώνει, επομένως, ανάλογα με την ηλικία του, χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση. Τα μικρά παιδιά λατρεύουν την επανάληψη και ένας πολύ καλός τρόπος να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα του μικρού σας με τον ύπνο, ήδη από τους πρώτους μήνες, είναι να καθιερώσετε μια ρουτίνα όταν πλησιάζει η ώρα να κοιμηθεί. Ένα χαλαρωτικό μπάνιο, η αλλαγή της πάνας, τα καθαρά ρουχαλάκια και στη συνέχεια ένα γλυκό νανούρισμα ή παραμύθι είναι μερικά στάδια της ρουτίνας αυτής, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού ή βρέφους. Η ρουτίνα αυτή θα βοηθήσει το παιδί, αφενός, να χαλαρώσει και, αφετέρου, να καταλαβαίνει ότι φτάνει η ώρα για ύπνο. Να θυμάστε, όμως, πως η ρουτίνα που θα δημιουργήσετε θα πρέπει να είναι σύντομη και να μην ξεπερνά τα 35’- 40’, γεγονός που θα σας χαρίσει μεγάλη ευελιξία.

Έξτρα συμβουλή ύπνου: Χαρίστε στο μωράκι σας ένα χαλαρωτικό μασάζ! Διώχνει την ένταση, ενώ παράλληλα σας δένει περισσότερο μαζί του.

Η δεύτερη τακτική που μπορείτε να εφαρμόσετε για να βοηθήσετε το μωράκι σας να κοιμηθεί, στηρίζεται όπως και η πρώτη, στη σημασία που έχουν για το παιδί οι επαναλαμβανόμενες ενέργειες. Ειδικά αν το μωράκι σας είναι μόλις μερικών μηνών, φροντίστε να «ρυθμίσετε» την ώρα του φαγητού, έτσι ώστε να διαχωρίζει την ημέρα από τη νύχτα και κατά συνέπεια την ώρα του ύπνου. Πιο συγκεκριμένα, κρατήστε πιο «ζωντανό» το πρωινό του τάισμα, ενώ προσπαθήστε το βράδυ να γίνεται σε πιο χαλαρό και ήσυχο περιβάλλον. Αυτό που θα πρέπει να θυμάστε είναι να παραμένετε συνεπείς στο πρόγραμμα του φαγητού, ώστε να καταφέρει το μωρό σας διαχωρίσει την ώρα του φαγητού και, στη συνέχεια, «την ώρα του ύπνου».

Ένα επιπλέον στοιχείο που συμβάλλει στη βελτίωση της ρουτίνας του ύπνου του μωρού σας είναι οι συνθήκες ύπνου: το κρεβατάκι, η κούνια, ο φωτισμός, τα χρώματα, ακόμα και η θερμοκρασία του δωματίου παίζουν καθοριστικό ρόλο, για να μπορέσει να κοιμηθεί εύκολα. Ακόμα, βεβαιωθείτε πως τα ρουχαλάκια που φοράει όταν κοιμάται δεν του προκαλούν κάποιον ερεθισμό στο δέρμα του, που μπορεί να οφείλεται στη χρήση λάθος απορρυπαντικού. Αν νιώθει άβολα, θα το εκδηλώσει με κλάμα ή γκρίνια. Για να το ηρεμήσετε, μείνετε κοντά του μέχρι να αποκοιμηθεί ή δώστε του ένα μικρό πανάκι, μια κουβερτούλα που έχει την μυρωδιά σας. Αυτό θα κρατήσει ήρεμο το αγγελούδι σας, ακόμα κι αν ξυπνήσει ξαφνικά μέσα στο βράδυ, αφού θα μυρίζει σαν κι εσάς, δίνοντας του την αίσθηση ότι βρίσκεστε εκεί.

Αυτές είναι μερικές δοκιμασμένες τακτικές που θα βοηθήσουν το μωρό σας όχι μόνο να κοιμηθεί αλλά να έχει έναν καλό ύπνο με όνειρα γλυκά.