ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πουρές όλο ενέργεια με μπανάνα και αβοκάντο

Υπάρχουν φορές που δεν χρειάζεται να κοπιάσουμε στην κουζίνα ώστε να ετοιμάσουμε ένα φανταστικά θρεπτικό και νόστιμο πουρέ φρούτων για το μωρό μας. Οι μπανάνες και τα αβοκάντο αποτελούν τα ιδανικά φρούτα για φρουτόκρεμες on the go ή σε απλά ελληνικά όταν θέλουμε να πάμε τη βόλτα μας και να ταΐσουμε το μωρό. Λιώνουν πανεύκολα ακόμα και με ένα πιρούνι όταν είναι ώριμα. Αφήστε που είναι και η τέλεια ευκαιρία να δοκιμάσουμε λίγο λιγότερο αλεσμένη τροφή στο μωρό μας καθώς μεγαλώνει.
Πάμε να δούμε αναλυτικά τη θρεπτική αξία των υλικών μας και πώς μπορούμε να ετοιμάσουμε πανεύκολα τη σούπερ κρεμώδη και αρωματική αυτή φρουτόκρεμα.

Η Μπανάνα
Υψηλή διατροφική αξία έχει το φρούτο αυτό και για αυτό το συνιστά η πλειοψηφία των παιδιάτρων ως ένα από τα πρώτα που δοκιμάζει το βρέφος κατά την εισαγωγή του στις στερεές τροφές. Είναι φυσικά απαλλαγμένη από λίπος, χοληστερόλη και νάτριο. Περιέχει εκτός των άλλων:

  • βιταμίνη Β6, η οποία λέγεται και η βιταμίνη της ενέργειας
  • μαγγάνιο, ιχνοστοιχείο το οποίο βοηθά στη δημιουργία οστών, συνδετικών ιστών και παραγόντων πήξης του αίματος
  • βιταμίνη C
  • κάλιο, ηλεκτρολύτης ο οποίος ρυθμίζει την κατανομή των υγρών του σώματος και συμβάλλει στη διέγερση των νεύρων και των μυών
  • φολάτη ή αλλιώς φολικό οξύ
  • ριβοφλαβίνη, που συντελεί στην καλή όραση, στην απορρόφηση σιδήρου, στην παραγωγή ενέργειας, στην υγεία του δέρματος και στη διατήρηση υγιούς νευρικού συστήματος
  • νιασίνη, η οποία ρυθμίζει την κυκλοφορία του αίματος και συντελεί στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος
  • βιταμίνη Α, η οποία εκτός των άλλων ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και αποτελεί τέλος πηγή σιδήρου.

To Αβοκάντο
Το εξωτικό αυτό πράσινο φρούτο δεν είναι απλά της μόδας στα brunch, διαθέτει επίσης πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας:

  • περιέχει μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη και Ω-3, τα οποία μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα
  • βιταμίνες Β6 και φολικό οξύ που προστατεύουν την καρδιακή λειτουργία
  • περιλαμβάνει επίσης πολλά αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα καθώς και πάνω από είκοσι βιταμίνες κυρίως από τις οικογένειες Κ, C, B και E.

Και είναι από τα πιο πλούσια σε περιεκτικότητα πρωτεΐνης φρούτα.

Κάπου εδώ είναι που θα σταματήσω με τα διατροφικά και θα προχωρήσω στην απλούστατη συνταγή! 🙂

Υλικά για 150γρ πουρέ

  • 1 μεσαία μπανάνα (192γρ)
  • 1 μικρό αβοκάντο (151γρ)

Το αβοκάντο είναι ώριμο όταν είναι μαλακό στην υφή σε όλες του τις πλευρές. Το καθάρισμα του γίνεται πανεύκολα ως εξής:

    1. Κόβουμε περιμετρικά με το μαχαίρι μας. Περιστρέφουμε με αργές κινήσεις το φρούτο και το ανοίγουμε στα δύο.
    2. Αφαιρούμε το κουκούτσι και κόβουμε στα τέσσερα.
    3. Με το μαχαίρι ξεφλουδίζουμε τη φλούδα και κρατάμε τη σάρκα του φρούτου (προσοχή μην κοπείτε!).
    4. Στο μπολ του μίξερ ή της ράβδου μας τοποθετούμε το αβοκάντο κομμένο σε κυβάκια.
    5. Προσθέτουμε την μπανάνα ξεφλουδισμένη και σε ροδέλες.
    6. Πολτοποιούμε ανάλογα με την επιθυμητή σύσταση.

Καλή όρεξη, μωράκια


Craftcooklove
Αθηνά Καψάσκη