BIO MAMA

Πώς να χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης

Ξενύχτια, αγωνίες, κούραση και δουλειές συρρικνώνουν το χρόνο μιας νέας μανούλας, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ασχοληθεί πραγματικά με τον εαυτό της.

Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχει γυναίκα που δεν αγχώνεται για το πώς θα χάσει τα κιλά εγκυμοσύνης, μετά τη γέννηση του παιδιού της. Αυτό όμως είναι και το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια για απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης: το άγχος!

Οι ειδικοί συμφωνούν: Το μυστικό είναι αφήσετε το σώμα σας να επανέλθει σταδιακά, χωρίς να επιβαρύνετε τον οργανισμό (και την ψυχολογία σας) με αυστηρές δίαιτες και στερήσεις. Άλλωστε τα κιλά που προστέθηκαν σε εννέα μήνες, δεν μπορούν να εξαφανιστούν σε δύο εβδομάδες!

Να μερικές χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν:

Μην κάνετε δίαιτα

Ακούγεται οξύμωρο να σας συμβουλεύει κάποιος να μην κάνετε δίαιτα όταν στόχος σας είναι να χάσετε κιλά, όμως σ’ αυτή τη φάση της ζωής σας, η στέρηση της τροφής μπορεί να σας δημιουργήσει επιπλέον στρες, το οποίο πιθανότατα να σας οδηγήσει στο να πάρετε κι άλλο βάρος!

Αντίθετα, αν απλά φροντίσετε να τρώτε υγιεινά, να μην καταναλώνετε ποσότητες μεγαλύτερες από όσες χρειάζονται για να έχετε αντοχές με ένα νεογέννητο αλλά και να ικανοποιήσετε την πείνα σας, τα κιλά θα χαθούν χωρίς να τα καταλάβετε. Ειδικά αν θηλάζετε, δεν πρέπει να καταναλώνετε λιγότερες από 1.800 θερμίδες την ημέρα!

Θηλάζετε όσο περισσότερο μπορείτε

Ναι, καλά ακούσατε. Εκτός από τα αναμφισβήτητα οφέλη του μητρικού γάλακτος για το μωρό, ο θηλασμός βοηθάει να χάσετε πιο γρήγορα τα κιλά, αφού όσο θηλάζετε καταναλώνετε περισσότερες από 350 επιπλέον θερμίδες την ημέρα. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι δεν τον χρησιμοποιείτε ως πρόφαση για να τρώτε συνεχώς. Επιπλέον, ο θηλασμός κάνει καλό στην ψυχολογία, βοηθά το σώμα να επανέλθει πιο γρήγορα και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα της μαμάς.

Γεμίστε το ψυγείο και τα ντουλάπια με τα σωστά εφόδια

Ο οργανισμός σας έχει ανάγκη από πολλά θρεπτικά συστατικά, για να επανέλθει μετά το στρες της εγκυμοσύνης και του τοκετού, ειδικά για όσο χρονικό διάστημα θηλάζετε το μωρό σας. Φροντίστε λοιπόν να τρώτε πραγματικά θρεπτικές τροφές, που την ίδια στιγμή δεν περιέχουν πολλά λιπαρά και θερμίδες.

Τέτοια τροφή είναι το ψάρι, καθώς τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που θα πάρει και τα μωρό μέσω του μητρικού γάλακτος, είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Απαραίτητο επίσης είναι να καταναλώνετε γαλακτοκομικά, άπαχο κρέας, όσπρια και αμυλούχα λαχανικά.

Το νερό-νεράκι!

Είναι απαραίτητο να πίνετε αρκετό νερό εάν θηλάζετε και ενδεχομένως να το καταλάβετε και μόνες σας αφού θα διψάτε παραπάνω, όταν ταΐζετε το μωράκι σας. Γενικά όμως, το νερό σας βοηθά να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας και να πεινάτε λιγότερο, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η λειτουργία του μεταβολισμού.

Σε κίνηση

Η σωστή διατροφή είναι σημαντική, αλλά εξίσου σπουδαίο ρόλο παίζει και η άσκηση, αν θέλετε να χάσετε γρήγορα τα κιλά της εγκυμοσύνης. Φυσικά, το να βρει χρόνο μια νέα μαμά για να πάει στο γυμναστήριο είναι μια πρόκληση! Αν σας φαίνεται πραγματικά ακατόρθωτο, μην ανησυχείτε! Υπάρχουν τρόποι. Το γρήγορο περπάτημα με το καρότσι και το κολύμπι, τώρα που είναι καλοκαίρι, είναι ήπιοι αλλά και αποτελεσματικοί τρόποι να βοηθήσετε τη σιλουέτα σας, τη διάθεση και την ποιότητα του ύπνου σας! Μπορείτε επίσης να βρείτε μια μεγάλη γκάμα ασκήσεων στο youtube, τις οποίες μπορείτε να εκτελείτε και με το μωράκι σας!

Μην ξεχνάτε ότι η άσκηση είναι το πιο αποτελεσματικό αντίδοτο στο στρες και ένα μωρό στο σπίτι είναι σίγουρα μια εμπειρία που προκαλεί πολύ άγχος στους νέους γονείς.

Ύπνε, που παίρνεις τη μαμά

Εντάξει, για αρκετές εβδομάδες ή και μήνες δεν θα κοιμάστε αρκετά, ούτε συνεχόμενα… Όμως, είναι σημαντικό να βάλετε τον ύπνο στις προτεραιότητές σας και να προσπαθείτε να κοιμάστε όσο περισσότερο μπορείτε.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι λεχώνες που κοιμούνται λιγότερες από 5 ώρες τη μέρα είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν τα κιλά της εγκυμοσύνης. Ζητήστε από κάποιον να ασχοληθεί με το μωρό για μερικές ώρες, ακολουθήστε τη συμβουλή «κοιμήσου κι εσύ όταν κοιμάται το παιδί» και εκτιμήστε την ανεκτίμητη αξία των power naps!

Back to list